sunnuntai 29. lokakuuta 2017

Fear less, fight harder, love more

Pelko varjostaa monia asioita elämässämme. Se saattaa jopa estää meitä toteuttamasta unelmiamme, tai seuraamasta sydäntämme. Koska pelkäämme muutosta, pelkäämme epävarmuutta, pelkäämme epäonnistumista. On helpompi perustella järkisyihin vedoten miksi tuttu ja turvallinen, mukavuusalueella oleminen on parempi valinta, koska emme tiedä mitä se jokin tuntematon voisi olla. Tai millaiseksi elämämme muodostuu, kun ja jos teemme muutoksen ja lähdemme sille matkalle.

Itsekin pelkään, mutta menen pelkoja vastaan ja olen noudattanut sitä elämänohjetta, jonka koen itselleni ominaiseksi. Olen aina sanonut elämälle kyllä. Toki niitä eri vaihtoehtoja puntaroiden. Mutta en ole halunnut pelkojeni ja epävarmuuden estää minua ottamasta vastaan sitä mitä elämä on tarjonnut. Ja mitä ikinä se on eteeni tuonutkaan tai mihin tehdyt valintani ovat minua vieneetkään, ne ovat aina silti muovanneet minua juuri minuksi ja valmentaneet minua seuraavaan siirtymään. Koska niin se on. Meille kaikille on tarjolla niitä valintoja, jotka kysyvät rohkeutta, kyseenalaistavat meitä, pelottavat, vaativat voimia, mutta silloin on vain heittäydyttävä. Hypättävä kylmään veteen ja uskottava, että sen ensimmäisen kirpaisun jälkeen olo tuntuu hyvältä. Energiseltä, raikkaalta, uudelta. Välillä on mentävä epämukavuusalueelle, jotta voi kehittyä ihmisenä.

Olen yhtäkkiä uuden edessä. Näkymässäni seison tunturin laella ja katselen tyynenä edessäni aukeavaa laakeaa maisemaa. Horisontti siintää kaukana ja taivaan sini on huikaiseva. Vedän keuhkot täyteen raikasta tunturi-ilmaa ja minusta tuntuu, että pystyn mihin vain. Tiedän, että töitä on tiedossa paljon. Minulta tullaan kysymään ja vaatimaan aivan uudenlaisia taitoja mutta samalla minulle annetaan sellainen näytön paikka, joka vain harvoille suodaan. Olen valmis. Sisimmässäni olen tiennyt, että tämä päivä vielä tulee. Kun on aidosti sitä mitä on, joskus se odotus palkitaan. Minulla on tukijoukkoni, minuun uskotaan. En pelkää epäonnistumista vaikka sekin on toki mahdollista ja kuuluu elämään. Kaikesta selviää, olen vahva, ja varma siitä, että tämä kortti on katsottava vaikka tälläkin matkalla on monia kuoppia ja kompasteluita varmasti luvassa. Se energia mikä tähän kätkeytyy on huumaannuttavaa. Se on adrenaliini, se on endorfiini - se on driverini.



Noiden otsikon kolmen teesin mukaan olen elänyt jo pitkään, ne ovat ohjeeni ja mantrani. Ne otan mukaani ja paljon muuta.

Enkelit ovat jälleen vastanneet pyyntöihin. En voisi olla kiitollisempi. Älkää tekään pelätkö ja yhtäkkiä huomaatte, että elämä tarjoaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia. Sanokaa silloin kyllä.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti