perjantai 13. toukokuuta 2016

Perjantai-huvituksia...

Kiireitä piisaa. Taas on paiskottu menemään pitkin teitä ja pientareita. Yövytty Sokos-ketjun hotelleissa. Kaupunki vaan vaihtuu.  Ajaessa on aikaa miettiä. Ihastella kevään - itse asiassa jo kesän merkkejä. Oi aika mihin kiiruhdat? Pysähdy. Ainakin hiljennä. Nyt on se H E T K I 💖

Rakastan tätä aikaa. Olenhan kesän lapsi. Valoisuus, tuoksut, tämä hentoinen vihreys ja sen puhtaus. Mitä sitten, että teiden pöly ja kesän äkillinen alkaminen tukkeuttavat nenän. Oli pakko päästä metsään, kun tulin kotiin. Näkemään se vihreys ja kuulemaan se ihanien lintujen uskomaton sirkutus.

Mistä muusta keski-iän kynnyksellä oleva nainen saa perjantaina kicksit? Kun koti on siivottu, kylmä valkoviini kaadettu lasiin ja Miss Suomi-kisat tulee tv:stä. On siinä elämää kerrakseen. Tässä ja nyt..

Joku voisi sanoa, että on aika laimeeta. No onhan se. Jos Bachelor-Juhan näkeminen missi-tuomaristossa on perjantai-illan "The thing" niin pienet on huvit. Todellakin. Samalla käyn ihania keskusteluja ystävieni kanssa What's upissa. Unohtamatta mielettömän upeita puhelinkeskusteluja auton ratin takaa tällä viikolla. En ole unohtanut teitä rakkaat vaikka olenkin pitänyt radiohiljaisuutta. Olen täällä. Ja tiedän että te olette siellä. Elämä vaan on. Just nyt aika hektistä.

Niin. Ne perjantai-huvit. Kuten elämä yleensäkin. Se on pienissä asioissa. Ja toisinaan pienissä, lyhyissä viesteissä piilee syvällisyys. Kuten tässä ystävälleni kirjoitetussa viestin pätkässä.

"Juu, olen valmis nostamaan maljan jos toisenkin uusille aluille ☺️
Niin pitkä (raskas ja synkkä) on ollut tämä itsetutkiskelun matka. Olen niin kiitollinen että se on loppusuoralla. Välillä meinasi usko loppua. Ja voimat. 
Mutta kuten ihana ystäväni joskus sanoi. "Älä kadu sitä että olet joskus kaatunut, ole ylpeä siitä, että olet aina noussut ylös". Sellainen olo minulla on. Ja kun olen tiennyt, että te olette siellä. Jos olen teitä tarvinnut ❤️
Minulla on paljon. Vaikka menetän jotain, tiedän, että olen myös löytänyt nyt paljon. Oppinut tuntemaan kuka olen, mitä haluan elämässäni.Palauttanut oman arvomaailmani paikoilleen. Sydämeni on löytänyt rauhan. 
Kaikessa on siis puolensa. Kriisit eivät ole ainoastaan huono asia. Tuhkasta nousee Fenix-lintu". Vielä tänä kesänä.

Ollaan iloisia pienistä iloista. Keski-iän kynnyksellä olemisella on puolensa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti